Oferty z gwarancją ruchu - zdradzamy jak działa nowa funkcja (Q&A dla wydawców)

19 kwi 2021

Wprowadzamy nowość, na której skorzystają wydawcy i reklamodawcy. W WhitePress® jest już dostępna możliwość dodawania ofert z gwarantowanym ruchem. Z czym to się je i dlaczego to jedna z ważniejszych zmian ostatnich miesięcy? Odpowiadamy na TOP 8 pytań wydawców!

Zacznij publikować już dziś!
Zarejestruj się bezpłatnie

 

1. Dlaczego powinienem dodać nową ofertę?

W bazie portali reklamodawcy mają do wyboru ponad 10 tysięcy portali i 25 tysięcy ofert, także z Twojej kategorii. Dodając dodatkowe oferty z gwarancją ruchu, wyróżnisz się wśród konkurencji i uatrakcyjnisz swoją wizytówkę, zwłaszcza dla tych reklamodawców, których celem publikacji są ruch, konwersje, wizerunek lub sprzedaż. 

2. Jak mogę dodać ofertę z gwarancją ruchu?

To proste – w swoim panelu wydawcy, w zakładce „moje portale” wybierz serwis, którego dotyczy oferta, a następnie dodaj nową ofertę. 

 

Korzystając z suwaka, zaznacz, że oferta zawiera gwarancję ruchu. Kiedy to zrobisz, poniżej pojawią się pola do uzupełnienia. Możesz także edytować już dodaną ofertę. Opcja włączenia gwarancji ruchu jest dostępna w pierwszej zakładce „Dane podstawowe i oferta”. 


3. Jakie informacje powinienem uzupełnić w ofercie z gwarancją?

Poza standardowymi polami, które były dostępne do tej pory w edycji oferty (zakres promocji, ustawienia redakcyjne i techniczne, cena), musisz uzupełnić 3 obowiązkowe pola.

Wybierz jednostkę – Odsłony lub unikalni czytelnicy. 

Odsłona to wyświetlenie strony. Jeśli użytkownik ponownie załaduje stronę lub przejdzie na inną, a następnie wróci na poprzednią, zostanie to zarejestrowane jako kolejna odsłona. 

Unikalny czytelnik – użytkownik identyfikowany na podstawie danych z cookies w przeglądarce, z której korzysta lub adresu IP używanego urządzenia.

Zaznacz także, jaki ruch gwarantujesz w ramach tej oferty oraz w jakim terminie zrealizujesz założenia promocji, czyli, krótko mówiąc, gwarantowane statystyki, które zostaną dowiezione. 

Zachęcamy także do uzupełnienia dodatkowego pola uwag. Możesz w nim wpisać, jakie źródła promocji stosujesz. 

4. Czy oferty z gwarancją ruchu są promowane przez WhitePress?

Wielu klientów WhitePress®, zwłaszcza tych realizujących przez publikacje artykułów cele wizerunkowe, sprzedażowe i performance’owe, wyszukuje w platformie oferty z gwarancją ruchu. W tym celu powstał specjalny filtr w wyszukiwarce. Dodatkowo opiekunowie klientów, przygotowujący dedykowane prezentacje ofertowe oraz media plany, polecają najbardziej atrakcyjne oferty, często właśnie z gwarantowanym ruchem. 

5. Skąd będę wiedział, kiedy przesłać raport reklamodawcy?

Na etapie dodawania oferty z gwarancją ruchu wydawca ma obowiązek wyboru okresu, w którym pozyska odpowiedni ruch na publikacji (np. tydzień). W dniu zakończenia promocji otrzyma od WhitePress® maila z prośbą o przesłanie statystyk artykułu, z linkiem kierującym do odpowiedniego miejsca w panelu wydawcy, gdzie może załączyć plik. Najlepszą opcją jest jednak korzystanie z kodu śledzenia WhitePress®. Analityka z tego źródła jest automatycznie wyświetlana reklamodawcy i nie ma konieczności wysyłania dodatkowych raportów. Dodatkowo informacja o zakończeniu terminu promocji pojawi się także w sekcji powiadomień w WhitePress®. 


 

6. Jak powinien wyglądać raport wysyłany reklamodawcy?

Najlepsza opcja to korzystanie z analitycznego kodu śledzenia WhitePress. Jeśli wydawca nie ma takiej możliwości, może także zamieścić w panelu statystyki artykułu z innego narzędzia analitycznego (np. Google Analytics), które jednoznacznie wskazują źródło artykułu, termin promocji oraz liczbę odsłon lub użytkowników (w zależności od opcji wybranej przez wydawcę w ofercie).



7. Co jeśli nie uda mi się spełnić wymagań?

W przypadku, gdy w danym terminie publikacja nie osiągnęła gwarantowanego ruchu, redakcja WhitePress® kontaktuje się z wydawcą. W zależności od ustaleń z reklamodawcą może przedłużyć termin lub zgłosić reklamację.

8. Jak wycenić oferty z gwarancją ruchu?

W wycenie oferty z gwarancją ruchu wydawca powinien obiektywnie ocenić wartość dodatkowej promocji artykułu. W tym celu może sprawdzić średnie stawki CPC dla danej branży/frazy kluczowej – np. w Google Ads już Facebook Ads. Przy ustalaniu ceny warto wziąć pod uwagę ewentualne dokupienie płatnej promocji, w razie gdyby nie udało się zagwarantować odpowiedniej liczby odsłon lub użytkowników przez działania organiczne (publikacja na stronie głównej serwisu, w social media czy z mailingów). 



 

Zobacz także
Wasze komentarze (0)
Redakcja WhitePress zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób, zawierających słowa wulgarne lub nie odnoszących się merytorycznie do tematu obiektu.

Administratorem danych osobowych osób korzystających ze strony internetowej whitepress.com i wszystkich jej podstron (dalej: Serwis) w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) jest wspólnie „WhitePress” Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Bielsku – Białej przy ul. Legionów 26/28, wpisana do rejestru przedsiębiorców KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Bielsku – Białej, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000651339, NIP: 9372667797, REGON: 243400145 oraz pozostałe spółki z Grupy WhitePress (dalej łącznie: Administrator).

Dokonując zapisu na newsletter wyrażacie Państwo zgodę na przesyłanie informacji handlowych za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w tym w szczególności poczty elektronicznej, dotyczących marketingu bezpośredniego usług i towarów oferowanych przez WhitePress sp. z o.o. oraz jej zaufanych partnerów handlowych, zainteresowanych marketingiem własnych towarów lub usług. Podstawą prawną przetwarzania Państwa danych osobowych uzasadniony interes Administratora oraz jego partnerów (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).

W każdym momencie przysługuje Państwu możliwość wycofania zgody na przetwarzanie Państwa danych osobowych w celach marketingowych. Więcej informacji na temat przetwarzania oraz podstaw przetwarzania Państwa danych osobowych, w tym przysługujących Państwu uprawnień, znajdziecie Państwo w naszej Polityce prywatności.

Czytaj całość
  • Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.